Translate

Creative Commons

Llicència de Creative Commons
Aquesta obra de Eco-Mama està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial-SenseObraDerivada 3.0 No adaptada de Creative Commons

Creative Commons

dissabte, 2 de novembre del 2013

CARTA D'UN FILL A TOTS ELS PARES I MARES DEL MÓN

Público una carta que m'encanta i és perfecte per imprimir i tenir a prop.
No conec el seu autor / a per fer-li la ressenya, si algú el/la coneix agrairé que m'ho comuniqui per publicar-ho.

CARTA D'UN FILL A TOTS ELS PARES I MARES DEL MÓN

No em donis tot el que demano, a vegades només ho faig per veure a on puc arribar.

No em cridis, et respecto menys quan ho fas, i m’ensenyes a cridar també a mi i jo no vull fer-ho.

No em donis sempre ordres. Si enlloc d’ordres, a vegades em demanessis les coses jo ho faria més ràpid i més a gust.

Compleix les promeses, bones o dolentes. Si em promets un premi, dona-me’l; però també si és un càstig.

No em comparis amb ningú, especialment amb el meu germà o la meva germana. Si tu em fas sentir millor que els altres, algú patirà, i si em fas sentir pitjor que els altres seré jo qui patirà.

No canvïis d’opinió tant sovint sobre el que haig de fer, decideix i manté aquella decisió.

Deixa’m fer les coses i valer-me per mi mateix, si tu ho fas tot per mi mai podré aprendre.

No diguis mentides davant meu, ni em demanis que ho faci per tu, encara que sigui per treure’t d’un embolic. Em fa sentir malament i perdre la fe en el que em dius.

Quan jo faig alguna cosa malament no m’exigeixis que et digui perquè ho he fet. A vegades ni jo mateix ho sé.

Quan estàs equivocat en alguna cosa ho has d’admetre. Així creixerà l’opinió que tinc de tu i m’ensenyaràs també, a admetre les meves equivocacions.

Tracta’m amb la mateixa amabilitat i cordialitat amb què tractes els teus amics. Que siguem familia no vol dir que no poguem ser amics.

No em diguis que faci una cosa quan tu no la fas. Jo aprendré el que tu facis, encara que no ho diguis, però mai faré el que tu diguis i no facis.

Quan t’expliqui un problema meu, no em diguis “no tinc temps per tonteries” o “això no té importancia”.Tracta de comprendre’m i d’ajudar-me. 

I ESTIMA’M. I digue-m’ho. A mi m’agrada sentir-t’ho dir encara que no creguis necessari dir-m’ho.



Carta de un hijo a todos los padres del mundo (versión original) 

 No me des todo lo que te pida. A veces solo pido para ver hasta cuánto puedo recibir. 

 No me grites. Te respeto menos cuando lo haces, y me enseñas a gritar a mí también, y yo no quiero hacerlo. 

 No des siempre órdenes. Si en vez de órdenes a veces me pidieras las cosas, yo lo haría más rápido y con más gusto. 

 Cumple las promesas, buenas o malas. Si me prometes un premio, dámelo; pero también si es castigo. 

 No me compares con nadie, especialmente con mi hermano o hermana. Si tú me haces lucir mejor que los demás, alguien va a sufrir, y si me haces lucir peor que los demás, seré yo quien sufre. 

 No cambies de opinión tan a menudo sobre lo que debo hacer, decídete y mantén esa decisión. 

Déjame valerme por mí mismo. Si tú haces todo por mí, yo nunca podré aprender. 

 No digas mentiras delante de mí, ni me pidas que las diga por ti, aunque sea para sacarte de un apuro. Me haces sentir mal y perder la fe en lo que me dices. 

 Cuando yo hago algo malo no me exijas que te diga el "por qué lo hice". A veces ni yo mismo lo sé. 

Cuando estés equivocado en algo admítelo y crecerá la opinión que yo tengo de ti. Y me enseñarás a admitir mis equivocaciones también. 

 Trátame con la misma amabilidad y cordialidad con que tratas a tus amigos; ya que por ser de la familia no quiere decir que no podamos ser amigos también. 

 No me digas que haga una cosa y tu no la haces. Yo aprenderé y haré siempre lo que tú hagas, aunque no lo digas; pero nunca haré lo que tú digas y no hagas. 

 Cuando te cuente un problema mío no me digas "No tengo tiempo para tonterías" o "eso no tiene importancia". Trata de comprenderme y ayudarme. 

 Quiéreme y dímelo. A mí me gusta oírtelo decir, aunque tú no creas necesario decírmelo. 

ABRÁZAME, NECESITO SENTIRTE mi amigo, mi compañero a toda hora. 

 (Autor anónimo)

2 comentaris:

  1. Tot el que he trobat, es el primer cop que es va publicar en un diari, i ja es va fer com autor anònim, aqui tens la història, i el text original, que és en castellà (sembla d'algu sud-americà, però no està clar)

    http://centaurea.cultureforum.net/t2120-carta-de-un-hijo-a-todos-los-padres-del-mundo-version-original

    ResponElimina